Despre educație academică, program de studii și… tradiții

Educația academică variază la nivel mondial. Programul de studiu, felul predării, condițiile și tradițiile, toate diferă în funcție de zonă.
Timpul petrecut la o instituție academică, informațiile învățate, relaționarea de care ai parte împreună cu cei din jur, toate acestea au un impact important asupra unei persoane, mai ales în primele etape ale vieții, și… asupra viitorului.
În continuare vor fi prezentate informații cu privire la situația educației, a școlilor și a elevilor/studenților din jurul lumii.

  • China – Școlile din China se axează foarte mult pe memorizarea informațiilor, acest lucru este demonstrat în gaokao, examenul de admitere la universitate, care depinde de ceea ce un student poate memora și repeta; analiza și gândirea critică nu sunt testate. De asemenea este sugerat faptul că limba chineză are o contribuire la acest stil de educație, trebuie memorate sute de caractere;

  • Franța – Un principiu fundamental al societății franceze este „laïcité”, tradus pe scurt ca laicitate. Este crezul că religia și viața publică ar trebui sa fie ținută cât de departe cu putință. În principiu nu este o opoziție față de religie, este doar convingerea că religia și viața publică (în special politica) nu ar trebui combinate;

  • Irlanda – În această țară sunt 2.884 școli catolice, în care se învață religia dintr-o perspectivă catolică și este hotărât să nu fie angajați profesori non-catolici sau să primească elevi non-catolici. Mulți părinți își botează copii nu pentru că ar fi religioși, ci pentru a le asigura copiilor lor un loc la școală;

  • Bangladesh – Demografia acestei țări este neobișnuită, 32% din populație au vârsta sub 15 ani, deci populația școlară este imensă și ridică o provocare financiară semnificativă asupra finanțelor statului. Școlile convenționale trebuie să se închidă în timpul inundațiilor, lăsând milioane de copii fără acces la educație, așa că Bangladesh-ul a trebuit să vină cu o soluție inovatoare: școli rezistente la inundații pe bărci;

  • Japonia – Sistemul școlar japonez pare să acorde prioritate producerii unor buni cetățeni. Educația morală a fost predată informal în Japonia timp de decenii întregi, și câștigă din ce în ce mai multă importanță în programa japoneză, fiind predate în unele școli la egalitate cu subiecte precum japoneza sau matematica. Câteva subiecte predate sunt compasiunea, persistența și unele abilități de viață;

  • Germania – Sunt destule școli unde elevii nu poartă uniforme, precum USA sau Franța, dar puțini sunt zgomotoși în privința acestui lucru, unde uniformele au incomodă militărească asociație.

  • Korea de Sud – Elevii din școala gimnazială au un program de 14 până la 16 ore de stat la școală. În general o zi de cursuri durează între 6-8 ore.

În contrast cu țara noastră natală, școlile și regulile impuse din străinătate sunt cu mult diferite față de ceea ce suntem noi obișnuiți, iar acestea sunt doar puține exemple din multitudinea de țări care există.

Text: Mădălina Bîrțu

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *